Móda / športový tovar
Popis odvetvia
Počas posledných niekoľko rokov prešlo odvetvie módneho / športového tovaru hlbokou štrukturálnou zmenou, a to najmä kvôli dravej konkurencii, znižujúcim sa tržbám a outsourcingu výrobných procesov, ktoré sa presúvajú do krajín s lacnejšou pracovnou silou.
Množstvo obchodov predávajúcich športový tovar je na Slovensku značne vysoké. Špeciálne ponuky, posezónne výpredaje a novootvárané obchody sú faktory, ktoré môžu rozhodovať o obchodnom úspechu alebo neúspechu, pričom kľúčovými faktormi sú tiež cena, rýchlosť a flexibilita.
Výzvy v odvetví
Aj napriek tomu, že väčšina spoločností v odvetví používa integrované podnikové ERP systémy, obchodné správy si často vymieňajú v papierovej podobe. Je to tak hlavne preto, že odvetvie má vysoko sezónny charakter, čo znamená nárast kmeňových dát v dobe predsezónnych objednávok.
Avšak percento tovaru, ktoré je vždy k dispozícii, tzv. “never out of stock articles”, sa za posledných niekoľko rokov zvýšilo natoľko, že stále väčší počet maloobchodníkov so športovým tovarom sa začína v styku so svojimi dodávateľmi spoliehať na automatizované procesy elektronickej obchodnej komunikácie. Vzhľadom k veľkej rozmanitosti tovaru a logistických jednotiek je vyžadovaný jasný identifikačný a komunikačný systém skrz celý dodávateľský reťazec, čo môže v budúcnosti znížiť alebo úplne odstrániť manuálnu prácu.
Výhody EDI
Elektronická výmena dát (EDI) pomáha podnikom z odvetvia módneho a športového tovaru ušetriť peniaze a značne zvýšiť efektivitu ich ERP procesov:
- Výrazne kratšie dodacie doby
- Skorá identifikácia požiadaviek na výrobu
- Kratšia doba dodávky
- Nižšie skladovacie náklady a menší podiel viazaného kapitálu
- Možnosť plánovať výšku skladových zásob
- Rýchlejšia reakcia na zmeny v dopyte
- Skrátenie doby platby
- Prenos aktualizovaných kmeňových dát
- Automatizované procesy zabezpečenia a kontroly uskutočniteľnosti
- A ďalšie…