Malina Potraviny a EDI komunikácia
Aktuálna situácia na trhu
Odvetvie malých predajní potravín a večierok sa rozrastá a nákup drobností v maloformátových
predajniach je čoraz populárnejší. O tom svedčí aj rozmach sietí obchodov, ktoré na našom trhu veľmi
rýchlo expandujú. Takýmto príkladom je aj sieť predajní Malina Potraviny. Malina Potraviny majú od roku 2015 v Bratislave až 31 predajní a plánujú otvoriť ďalšie. Takéto predajne totiž idú s trendom a ľudia ich uprednostňujú pred veľkými supermarketmi. Maloobchodná sieť Malina Potraviny využíva naplno služby spoločnosti EDITEL.
Malina Potraviny, tak trochu iné potraviny . . .
Prvotným impulzom k nasadeniu riešenia pre zákazníka bola snaha priblížiť sa existujúcej konkurencii,
ktorá už EDI aktívne používa. Analýza zo strany spoločnosti EDITEL prebehla vo februári tohto
roka. Jednalo sa o dôkladnú identifikáciu prostredia, existujúceho ERP systému a dodávateľov. Z hľadiska pripravenosti na EDI bola veľkým prínosom možnosť využitia ERP systému NOV etablovaného v EDI procesoch. Ďalšou pozitívnou správou bolo zistenie, že väčšina dodávateľov Malina Potravín už EDI používa.
Zásadnou neštandardnou požiadavkou zo strany potravín Malina bolo napojenie ,,opačného“ smeru EDI
komunikácie pre spoločnosť METRO, ktorá v tomto prípade vystupuje ako dodávateľ spoločnosti Malina
Potraviny. Objemnú časť EDI komunikácie zhruba 10 000 správ ročne predstavuje z veľkej časti fakturácia. Proces fakturácie je momentálne zdĺhavo a neefektívne spracovávaný manuálne v účtovnom systéme. Nasadenie samotnej EDI služby submIT prebehlo v júni 2021. Pilotní zákazníci boli Heineken a MECOM. Následne prebehlo pripojenie celkovo piatich vybraných dodávateľov. Všetko sa sústreďuje na doladenie komunikácie so spoločnosťou METRO, ktorá tvorí veľkú časť nákupných potrieb. Predpokladané kompletné pripojenie najdôležitejších dodávateľov je plánované koncom tohto roka.
Prínosy EDI
V prvom rade sa jednalo o nasadenie EDI v snahe priblížiť sa zabehnutým štandardom v oblasti maloobchodu na domácom trhu. Medzi hlavné prínosy patrí najmä zrýchlenie, zjednodušenie a zefektívnenie príjmu tovaru od dodávateľov, nasledované úsporou prácnosti a redukciou chýb pri príjme tovarových položiek a zjednotenie číselníkov v predajnom systéme a pokladniach. Ďalším benefitom je rýchlejšie a prehľadnejšie spracovanie faktúr v účtovnom systéme. Po nasadení kompletnej EDI komunikácie bude účtovanie automatizované, oproti predošlej ručnej verzii. Aktuálne sa testuje a finalizuje novovzniknutý komunikačný EDI kanál na METRO ako dodávateľa na reálnych dátach, spolu s vylaďovaním procesu objednávania, príjmu a fakturácie v ERP systéme odberateľa Malina Potraviny.
O spoločnosti
Spoločnosť Malina Potraviny sú maloobchodná sieť potravín v Bratislave, ktorá vznikla v roku 2015. Momentálne prevádzkuje 31 prevádzok a zamestnáva viac ako 100 zamestnancov, ktorí sa usilovne podieľajú na tom, aby boli všetci zákazníci spokojní. Malina Potraviny sú sieť malých predajní, kde viete urobiť super rýchly nákup pečiva, ovocia a zeleniny, zákuskov, piva, vína a prémiového alkoholu.
Symbolic image copyright Malina Potraviny
Logo copyright Malina Potraviny