Rozvoj obchodných príležitostí vedie logicky do Čiech
EDI je nenahraditeľným pomocníkom predovšetkým v oblasti maloobchodu, logistiky a automobilového priemyslu.
Postupne preniká aj do ďalších sektorov, ako je stavebníctvo, zdravotníctvo, HORECA či športový a módny tovar, elektro a tabakový priemysel. Svoje miesto si začína vydobývať aj v štátnej správe. Veľa spoločností založilo svoje prevádzky najskôr na Slovensku a po ich úspešnom rozvoji v tuzemsku, zamierili za najbližšie hranice. Najrozumnejším a najjednoduchším krokom je rozvoj obchodných príležitostí v Čechách. Jediný väčší rozdiel medzi oboma trhmi spočíva v používanej mene – euro verzus koruna, jazyková bariéra prakticky neexistuje a legislatívne rozdiely sú minimálne. V posledných desaťročiach tak vznikla v Českej republike celá rada priamych pobočiek slovenských výrobných a obchodných podnikov.
Ako postupovať pri rozšírení na český trh?
- v prípade potreby upraviť zadefinované obchodné procesy
- zabezpečiť internú pripravenosť (ERP, správa kmeňových dát, …)
- kontaktovať svojho poskytovateľa EDI riešenia
- kontaktovať GS1 Slovakia ohľadom pridelenia GLN pre českú pobočku