CURA – kozmetický priemysel z hľadiska EDI
Medzi hlavné výzvy, ktorým spoločnosť CURA pri úzkej spolupráci s predajňami drogérie čelí, patrí široký sortiment tovaru, stále kratšie výrobné cykly a relatívne krátky cyklus doplňovania tovaru v distribučných centrách.
Kľúčom k úspechu je preto dynamický systém dodávok tovaru s krátkou dodacou lehotou. Aby ste s takým tokom tovaru udržali krok, potrebujete rýchlu a priamu výmenu dokumentov, uvádza Gerhard Kaiser, prevádzkový riaditeľ a autorizovaný zástupca CURA Marketing GmbH.
Aj preto sa CURA začala zaujímať o EDI služby spoločnosti EDITEL, ktoré využíva už desať rokov.
Naša spolupráca so spoločnosťou EDITEL je výnimočná predovšetkým kvalitou ich servisných služieb a hlbokými odbornými znalosťami ich zamestnancov, vysvetľuje Gerhard Kaiser.
CURA sa zameriava predovšetkým na elektronické objednávky (ORDERS) pretože, ako ďalej uvádza, umožňujú dodávateľom dodržať popri širokej škále tovaru predajcami často vyžadovanú krátku dodaciu lehotu. Kozmetická spoločnosť spolieha na využitie integračnej služby spoločnosti EDITEL ako cloudového riešenia, čo má slovami seniorného obchodného zástupcu spoločnosti EDITEL, Christopha Stenecha, tú výhodu, že sa CURA nemusí starať o koordinačné záležitosti súvisiace so zapojovaním EDI a môže sa tak plne sústrediť na vlastnú podnikateľskú činnosť.
EDI zohráva pre spoločnosť CURA dôležitú rolu aj v medzinárodnom obchode. Ako zmieňuje Gerhard Kaiser:
Neexistuje rýchlejšia výmena dokumentov medzi dvoma systémami, ako sú transakcie EDI. Spoločnosť používa EDI aj pre spracovanie faktúr z celkovo piatich krajín (Rakúsko, Nemecko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko) v spolupráci s poskytovateľom platobných služieb MARKANT. Podľa p. Kaisera Značnú výzvu predstavujú v tomto kontexte rozdiely medzi dodávateľskými krajinami, z ktorých každá používa vlastné špecifické pravidlá mapovania formátov a vlastný interface.
Z hľadiska ďalšieho využitia EDI sa CURA pripravuje na zavedenie elektronických dodacích listov (DESADV).
Pomôžu nám aj v riešení zvyšujúceho sa dopytu po profesionálnej správe avíz o zrealizovaných platbách, vysvetľuje p. Kaiser.
O spoločnosti CURA Marketing GmbH
Spoločnosť CURA Marketing GmbH, ktorá sídli v rakúskom Innsbrucku a má viac než 100 zamestnancov, sa v medzinárodnom ponímaní zaoberá inovačnou obchodnou činnosťou v oblasti kozmetického a parfumového priemyslu. CURA vyvíja značky, marketingové koncepty a obchodné stratégie pre kozmetické výrobky. Tovar spoločnosti CURA sa predáva v diskontných obchodoch a drogériách v 18 krajinách. Tržby spoločnosti v roku 2018 dosiahli 34 miliónov EUR.