Často kladené otázky (FAQs)
Tu nájdete odpovede na najčastejšie kladené otázky týkajúce sa elektronickej výmeny dát.
-
Čo je to súkromná a verejná časť elektronického podpisu/certifikátu a na čo sa používajú?
Elektronický podpis, ktorý je založený na technológii PKI (Public Key Infrastructure), predstavuje využitie páru kryptografických kľúčov pre identifikáciu komunikujúcich partnerov v elektronickom svete. Pár kľúčov je všeobecný názov pre privátny kľúč (súkromný kľúč) označovaný tiež ako dáta pre vytváranie elektronického podpisu a verejný kľúč, označovaný tiež ako dáta pre overovanie elektronického podpisu.
Viac tu www.ica.cz/elektronicky-podpis.
-
Ako a kde si vybavím certifikát?
Certifikát Vám na požiadanie vystaví EDITEL, ktorý je od roku 2010 Registračnou autoritou certifikátov I.CA. V záujme bezproblémového vybavenia si termín a postup vybavenia certifikátu dohodnite vopred emailom na info(at)editel.sk, príp. telefonicky na +421 / 232 272 210.
-
Je lepšie používať svoj certifikát pre podpis faktúr alebo certifikát EDITELu?
Oba varianty sú v SR z legislatívneho pohľadu úplne rovnocenné. Pri podpise certifikátom EDITELu odpadajú starosti s jeho vystavením a pravidelnou obnovou vrátane nákladov s tým spojenými. Za využitie certifikátu EDITELu nie sú účtované dodatočné poplatky.
-
Poskytne mi EDITEL GLN kódy?
Nie, GLN kódy prideľuje rovnako ako pri klasických EAN/GTIN kódoch organizácia GS1 Slovakia – www.gs1.sk.
-
Kde je možné získať doplňujúce informácie o EDI (Electronic Data Interchange) a eXite®?
Doplňujúce informácie o fungovaní Electronic Data Interchange (EDI) sú k dispozícii v sekcii Čo je EDI, kde tiež nájdete návrhy pre úspešnú implementáciu EDI. Doplňujúce informácie o eXite® a výhodách našej EDI platformy nájdete v sekcii EDI komunikácia. V prípade záujmu sa s vami radi stretneme.
-
Čo musím urobiť, aby som mohol/a používať eXite®?
Ak chcete používať eXite®, je potrebné sa zaregistrovať do EDITEL. Náš obchodný tím vám ochotne poskytne všetky potrebné informácie.
-
Zabudol/a som svoje heslo eXite®. Ako mám teraz postupovať?
Stačí kontaktovať našu technickú podporu na telefónnom čísle +421 / 232 272 255 alebo poslať e-mail na helpdesk(at)editel.sk. Obratom vám e-mailom zašleme nové heslo.
-
Čo je jednotka?
Jednotka je fakturačná jednotka pre výmenu dát prostredníctvom eXite®. Každá fakturačná položka v eXite® je spojená s určitou jednotkovou cenou. Na vašu žiadosť vám radi účtovanie eXite® podrobne vysvetlíme. Stačí nám poslať e-mail na info(at)editel.sk.
-
Aký je odporúčaný postup pri určovaní predpokladaných nákladov na eXite®?
Predpokladané náklady na EDI komunikáciu prostredníctvom eXite® budú závisieť predovšetkým na objeme prenášaných dát. Najprv odporúčame získať nasledujúce informácie:
- Počet a typy správ, ktoré budú prenášané (týždenne alebo mesačne)
- Priemerný objem dát v prenášaných správach
Na základe týchto informácií budeme schopní stanoviť predpokladané náklady na výmenu vašich dát prostredníctvom eXite®. Na žiadosť vám radi zašleme informácie o cenách a ich príklady. Môžete nás kontaktovať na e-mailovej adrese info(at)editel.sk. V prípade záujmu sme pripravení sa s vami osobne stretnúť. Pre dohodnutie stretnutia nám, prosím, zavolajte na telefónne číslo +421 / 232 272 210.
-
Dostanem podrobný rozpis mojej faktúry eXite®?
Podrobný rozpis všetkých samostatných položiek na vašej faktúre eXite® je k dispozícii v rámci služieb eXite® Online Services. Ak máte akékoľvek doplňujúce otázky, neváhajte kontaktovať náš obchodný tím.
-
Ako zabezpečím pripojenie s mojimi obchodnými partnermi v zahraničí?
eXite® spolupracuje s mnohými medzinárodnými poskytovateľmi služieb, čo vám umožní jednoduchú výmenu dát s obchodnými partnermi na celom svete.
Ak si chcete overiť, či vaši obchodní partneri majú existujúce pripojenie na eXite®, kliknite na stránku eXite® Online Services. V prípade, že ich nenájdete, zašlite nám, prosím, nižšie uvedené informácie na e-mailovú adresu helpdesk(at)editel.sk alebo ich zadajte na stránke eXite® Online Services:
- GLN vášho obchodného partnera
- Adresu vášho obchodného partnera s medzinárodným poskytovateľom
Čo najskôr zabezpečíme, aby ste si mohli vymieňať dáta s vašimi obchodnými partnermi v zahraničí.
-
Poskytuje EDITEL software pre výmenu dát?
EDITEL má rozsiahle portfólio EDI riešení pre spoločnosti všetkých veľkostí a s akoukoľvek infraštruktúrou. O všetkých si môžete prečítať tu alebo nás kontaktujte. Radi vám pomôžeme.
- Je možné eXite® používať tiež k prenášaniu neštruktúrovaných dát?
-
Čo je konvertor a na čo slúži?
Konvertory slúžia k prevodu dát z jedného formátu do iného. Pri prenášaní elektronických dát prostredníctvom EDI to znamená, že dáta vo formáte EDIFACT sú konvertované do interného formátu spoločnosti a naopak. Vďaka konverzii dát môžu byť obchodné dáta, prenášané prostredníctvom EDI, automaticky spracovávané systémom ERP, ktorý spoločnosť vlastní.
-
Kto mi zodpovie otázky týkajúce sa softwaru?
EDITEL Vám pomôže s výberom softwaru EDI, ktorý bude vyhovovať Vašim potrebám. Všeobecné informácie sú k dispozícii tu.
-
Čo mám robiť, pokiaľ môj systém ERP nemá žiadne rozhranie?
Pokiaľ Váš ERP systém nemá rozhranie pre importovanie/exportovanie dát, je možné používať našu službu Webové EDI.
-
Máte popisy k formátom správ EDI?
Ak chcete získať dostupné popisy EDI správ, kontaktujte nás, prosím, e-mailom na info(at)editel.sk. K zavádzaniu EDI komunikácie v praxi pomáhajú implementačné príručky pre jednotlivé správy, obsahujúce nielen popis štruktúry, ale aj popis použitia a definíciu pojmov, ktoré zabezpečujú porozumenie na oboch strán komunikácie.